Monday, February 28, 2011

Yuhaizad Abdullah Tolak Tuah

Seramai 586 guru besar dan 2,800 guru serta kakitangan sokongan sekolah yang terpilih akan menerima ganjaran hasil daripada Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang mana sekolah-sekolah  yang berjaya melepasi pencapaian yang ditetapkan.

Dalam tawaran ini Guru Besar akan menerima RM7,500, 5% daripada keseluruhan guru sekolah yang terlibat bakal menerima RM1,800 dan bakinya mendapat RM900. Ia telah diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran semalam.

Adakah angka guru yang bakal merima sumbangan ini bakal melibatkan Yuhaizad Abdullah? Jika benar Wira mencabar Yuhaizad tidak sesekali menerima sumbangan atau anugerah  daripada Kerajaan khususnya Kerajaan Barisan Nasional. 

Demikian juga menjawab isu kauters yang didiaminya adalah wajar Yuhaizad berdiri teguh dengan pegangan politiknya untuk tinggalkan semua kemudahan yang diberi oleh Kerajaan yang sedang memerintah. Kerjaya sebagai guru adalah satu kerjaya yang sungguh mulia tetapi jika perlakuan seolah-olah memaparkan 'kacang lupakan kulit' adakah sesuai untuk Yuhaizad diteladani?


No comments:

Post a Comment